티스토리 뷰

Three Brown Wooden Cottage and Sea

※ 이미지 출처: pexels

 

물이 엄청 깨끗한 해변가가 보이고 오른쪽에는 물 위에 오두막 몇 개가 있다.

나는 보였다 / 해변가가 / 엄청 깨끗한 물이 있는 / 사진에서 / 그리고 거기에 있다 / 몇 개의 나무로된 오두막들이 / 물 위에 / 그 오른쪽에

I'm seen a beach with very clear water in the picture and there are some wooden cottages on the water to the right.

▶︎ I saw a crystal clear beach in the picture. There are some wooden cabins on the water in the right side of picture.

cottage 미국식 [ˈkɑːt-]

(특히 시골에 있는) 작은 집

cabin 미국·영국 [ˈkæbɪn]

  1. (배의) 객실, 선실 2. (항공기의) 선실 3. (보통 나무로 된) 오두막집

 


 

하늘도 화창하고 해변가 먼 곳에는 구름이 많고 섬도 보인다.

하늘이 화창하다 / 그리고 나는 보인다 / 많은 구름 / 그리고 섬이 / 먼 곳에

The weather is sunny and I see much clouds also some islands far away.

▶︎ The weather is sunny, and I see many clouds and some islands are far away.

 


 

집은 거주지가 아닌 관광용 숙박 집인 것 같다.

나는 ~일거라고 생각한다 / 숙박 시설 / 가정집이 아닌

I think maybe the houses is accommodations and not family home.

▶︎ I think the houses are for tourist accommodation, not a family house.

accommodation 미국식 [əˌkɑːm-]

[명사] 거처; 숙소; 시설

 


 

인생에 한 번쯤은 다녀올만한 곳이다.

나는 가고 싶다 / 그 곳에 / 인생 중 한 번

I want to go there for once in my life.

일생에 한번만

for once in one´s life

 


 

가게된다면 아무 생각하지 않고 물에 발을 담근채 누워서 잠들고 싶다.

내가 그 곳에 가게된다면, / 나는 잠들고 싶다 / 누워서 / 내 양 발을 / 물 속에 담근채 / 나는 아무 생각을 하지 않은 상태로

If I will go there, I want to sleep that I lying on the ground with my feet into the water while I not thinking.

▶︎ If I would go there, I want to lie on the ground and sleep while putting my feet into the water without thought(s)/thinking.

댓글
공지사항
최근에 올라온 글
최근에 달린 댓글
Total
Today
Yesterday
링크
«   2024/05   »
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
글 보관함