티스토리 뷰

Two Green and Three Red Chili Peppers

※ 이미지 출처: pexels

 

빨간 고추와 초록 고추가 있다.

거기에 있다 / 빨간 고추 / 그리고 초록 고추들이

There are red and green chilis.

 


 

나는 매운 걸 잘 못 먹어서 고추를 잘 안 먹지만, 오이고추는 맵지 않고 아삭해서 잘 먹는다.

나는 안 먹었다 / 잘 / 고추를 / 왜냐하면 나는 못 먹는다 / 잘 / 매운 것을 / 하지만 나는 먹는다 / 잘 / 오이고추를 / 왜냐하면 그것은 않았다 / 맵지가 / 그리고 아삭해서

I didn't ate the chili well because I couldn't ate the spicy foods well. But I have been eating a cucumber chili well because it is not spicy, and so crunchy.

▶︎ I don't have/like/eat chilis because I can't have/eat spicy foods well. However, I like eating a cucumber chili since (because) it is not spicy and so crunchy.

※ But은 접속사로서 문장 사이에서만 사용할 수 있음

 


 

어렸을 때 멋모르고 청양고추를 한 입 정도 먹은 적이 있었는데, 10분 동안 눈물이 났던 기억이 난다.

어렸을 때 / 나는 먹었다 / 청양고추를 / 한 입 정도 / 내가 몰랐을 때 / 그것이 매운지 / 그리고 나는 기억한다 / 내가 눈물을 흘렸던 것을 / 10분 동안

My childhood, I ate a bite a "cheongyang chili" when I didn't know it was spicy. And then I remembered what I cried for 10 minutes.

▶︎ When I was young (In my childhood), I didn't know how much "cheongyang chili" is (was) spicy, but I had a bite. And then, I remember that I cried for 10 minutes.

※ I remember ~ What I eat = apple, banana/ What I learn => English, Math : 목적어 That I eat = action to eat/that I learn = action to learn : 목적절 What I cried vs. that I cried

 


 

지금은 먹어도 눈물은 안 나겠지만, 죽음의 고통을 느낄 것 같다.

나는 않을 것이다 / 눈물을 흘리지 / 내가 먹어도 / 지금 / 하지만 나는 느낄 것이다 / 죽음의 고통을

I wouldn't cry if I ate it now but I will feel pain of death.

▶︎ I would not cry if I would eat chili(,) but I would/could/might feel the pain of death.

댓글
공지사항
최근에 올라온 글
최근에 달린 댓글
Total
Today
Yesterday
링크
«   2024/05   »
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
글 보관함