티스토리 뷰


이것은 닌텐도의 스위치라는 휴대용 게임기다.

이것은 닌텐도 스위치다. 그것은 휴대용 콘솔 게임기다.

This is Nintendo Switch. It is portable game console.

▶︎ This is a Nintendo Switch. It is a portable game console.

▶︎ This is a Nintendo Switch, and it is a portable game console.

▶︎ This is a Nintendo Switch which is a portable game console.

※ 관계대명사, 계속적/한정적 용법

 


 

실행 중인 게임은 젤다의 전설: 야생의 숨결이다.

그 실행 중인 게임은 젤다의 전설: 야생의 숨결이다.

The running game is 'The Legend of Zelda: Breath of the Wild'.

▶︎ This is the game "The Legend of Zelda: Breath of the Wild" running on the game now.

 


 

2월쯤에 구매해서 시간이 없어서 하지 못하는 메인 임무 대신 짧게 할 수 있는 서브 임무를 주로 했었다.

나는 구매했다 / 그것을 / 2월에. 나는 보통 한다 / 서브 임무를 / 내가 할 수 있는 / 짧게 / 메인 임무 대신에 / 왜냐하면 충분하지 않았다 / 시간이 / 게임을 할 수 있는

I bought it in February. I'm usually played sub-mission that I can be while short time instead of main-mission because I have not enough time that I can be play the game.

▶︎ I bought this game in February this year. I usually played sub-mission for a short time instead of main-mission because I did not have enough time to enjoy the game.

※ 언급되지 않은 날짜를 말할 때 보통 연도도 설명함

현재완료의 부정문의 경우 have/has 뒤에 not을 붙임

 


 

처음하는 젤다 시리즈였고 모험하는 맛을 제대로 살린 게임이었다.

나는 처음 해봤다 / 젤다 시리즈를 / 그리고 그 게임은 환상적이었다 / 모험하는 것이 / 게임 안에서

I played the Zelda series first time and the game was fantastic what was to adventure in game world.

▶︎ I played this game "the Zelda series" for the first time. The game was fantastic because of adventures in the game world.

 


 

특히 별거아닌 것 같았던 등산이 재미있었다.

나는 특히 재미있었다 / 등산하는 것이. 나는 생각했었다 / 그것이 / 별거 아니라고

I was especially enjoy climbing. I thought it was nothing.

▶︎ I especially enjoyed climbing which is not a big deal.

 


 

올해 안에는 엔딩을 볼 수 있을까?

나는 가능할까 / 끝내는 것을 / 그 게임을 / 올해 안에

Can I finish the game in this year?

댓글
공지사항
최근에 올라온 글
최근에 달린 댓글
Total
Today
Yesterday
링크
«   2024/05   »
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
글 보관함