티스토리 뷰

어제는 오랜만에 헬스장에서 가슴 운동을 했다.

나는 갔다 / 헬스장에 / 그리고 나는 운동했다 / 가슴 부위를 / 오랜만에 / 어제

I went to a gym for a longtime and I exercised a chest part yesterday.

▶︎ It has been a while going to the gym and I did chest workouts yesterday.

 


 

이전에 했던 개인 트레이닝이 끝난 뒤 회사 일로 바빠서 3주간 운동을 하지 못했었다.

나는 하지 못했다 / 운동을 / 3주 동안 / 왜냐하면 열심히 일을 했었다 / 개인 트레이닝이 끝난 뒤부터 / 이전에

I couldn't exercise in a three weeks because I'm hard worked after from a PT(personal training) past.

▶︎ 1) After my sessions with PT was finished, I haven't done training for 3 weeks due to being busy for work.

▶ 2) After PT sessions was finished, I haven't done training for 3 weeks because I was busy for work.

✓ 3 weeks = three weeks 3주라는 복수 형태 이기 때문에 단수명사 앞에 활용하는 a 는 생략

 


 

근처에 다른 헬스장에서 새로 시작했는데 매우 큰 곳이었다.

나는 다시 시작했다 / 운동을 / 다른 헬스장에서 / 집 근처의. 그 헬스장은 넓었다 / 공간이

I restarted to exercise at the other nearby gym. The gym was to large space.

▶︎ I started to train at the new gym nearby, and it is spacious.

✓ large 는 보통 크기가 크다 라는 표현이고, 공간이 크다는 big 또는 spacious 라는 단어를 활용

 


 

운동 장비도 많아서 기다리지 않고 할 수 있는 것이 좋았다.

나는 좋았다 / 왜냐하면 그것을 해서 / 기다리지 않고 / 또한 많아서 / 운동장비가

I was good because I did it without waiting also it was many the exercise machine.

▶︎ I was so happy that I didn't have to wait for using machines anymore because there are a lot of machines.

댓글
공지사항
최근에 올라온 글
최근에 달린 댓글
Total
Today
Yesterday
링크
«   2024/05   »
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
글 보관함