티스토리 뷰

People Snow Skating Under Blue Sky

※ 이미지 출처: pexels

 

사람들이 매우 넓고 눈으로 덮힌 산에서 스키를 타며 내려오고 있다.

사람들이 스키를 타면서 내려간다 / 매우 넓고 눈으로 덮힌 산에서

The people descend to skiing in a mountain that is very wide and covered snow.

▶︎ The people are skiing to get down from the wide and white mountain with snow.

 


 

인공적으로 만들어진 스키장이 아니라 자연적으로 만들어진 곳인 것 같다.

그곳은 인공적이지 않다. / 나는 그곳이 자연스럽게 만들어진 곳으로 보인다.

The place is not artificial. I seem to the place is made a naturalistically.

▶ The place is not artificial. I see the place is made a naturalistically.

▶ The place looks like/seems to be not artificial, but natural place.

※ not A, but B: A가 아니라 B다.

▶︎ The place seems like a natural place, not an artificial place.

 


 

멀리 보이는 산들도 햐앟게 덮혀져 있어서 멋진 배경처럼 느껴진다.

나는 그 사진이 멋지다고 느꼈다 / 왜냐하면 멀리있는 산들도 하얗게 덮여져 있어서

I'm felt the picture is awesome because the faraway mountains are covered white too.

I felt the picture is awesome because the mountains far away are covered white too.

▶︎ It looks like a great background picture because other mountains far away are also covered with snow.

 


 

20대 중반 때 학교에서 스키를 타러 놀러간 적이 있었는데 나는 보드를 탔었다.

나의 20대 중반 때 / 나는 스키장에 학교 사람들과 갔다 / 그리고 나는 스노우보드를 탔다.

In my mid-20s, I went to a ski resort with school people and I rode a snowboard.

▶ In my mid-20s, I went to a ski resort with people in school and I rode a snowboard.

▶︎ When I was in the mid-20s, I went to a ski resort with people in school, and I rode a snowboard instead of ski.

 


 

기억에 남는건 반나절 동안 넘어지기만 하다보니 며칠동안 엉덩이가 아파서 앉기가 어려웠다는 것이다.

나는 내가 앉지 못했던 것을 기억한다 / 왜냐하면 나는 반나절 동안 넘어졌다. 그래서 며칠동안 내 엉덩이가 아팠다

I remember I couldn't sit because I fell down for a half day. Therefore I had a pain in my ass for a few days.

▶ I remember I couldn't sit because I fell down for a half day. Therefore, I had so much pain in my ass for a few days.

▶︎ I only remember that I couldn't sit since I fell from the snowboard for half of the day, so I had a lot of pain in my butt for a few days.

 


 

나는 몸 쓰는 운동에는 재능이 없다는 것을 깨닫게 해주는 경험이었다.

나는 그 경험에 의해 깨닫게 되었다 / 내가 육체적인게 필요한 스포츠에 재능이 없다는 것을

I was realized that I didn't have a talent for a sport that needs a physical by the experience.

▶ I realized/had an experience that I didn't have a talent for a sport that needs a physical movement.

▶︎ It was the experience that I realized that I am not good at sports.

*be good at ~ :~를 잘하다, 능숙하다

be not good at/be bad at/be suck at

~를 못 하다. 서툴러

댓글
공지사항
최근에 올라온 글
최근에 달린 댓글
Total
Today
Yesterday
링크
«   2024/05   »
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
글 보관함