티스토리 뷰

원문

I went to visit my grandma.

I went on a plane by myself.

My mother took me to the airport.

 

I met Kate at the counter.

"Hello," said Kate.

"I'm going to look after you on this trip."

"Bye!" I said to my mother.

 

Then a man checked my bag.

He put it through an X-ray machine.

He could see what was inside my bag.

I was checked too.

I had to walk through special gates.

 

On the plane Kate gave me a book to draw in and some pencils.

My seat was near the front of the plane.

 

The pilots sit at the front of the plane.

They sit in the flight deck to fly the plane.

 

Kate brought me some juice and chocolate cake. Yum!

I love flying by myself!

 

When the plane landed I went with Kate to get my bag.

Where's Grandma?

 

There she is!

 

독해 연습

I went to visit / my grandma.

나는 방문했었다 / 나의 할머니

▷ 나는 나의 할머니에게 방문했었다.

 

I went / on a plane / by myself.

나는 갔었다 / 비행기에 / 스스로

▷ 나는 스스로 비행기를 타러 갔었다.

 

My mother took me / to the airport.

나의 어머니는 나를 데려갔다 / 공항에

▷ 나의 어머니는 나를 공항에 데려갔다.

 

I met Kate / at the counter.

나는 Kate를 만났다 / 카운터에서

▷ 나는 카운터에서 Kate를 만났다.

 

"Hello," / said Kate.

안녕하세요. Kate는 말했다.

▷ "안녕하세요."라고 Kate는 말했다.

 

"I'm going to / look after you / on this trip."

나는 갑니다 / 당신을 살핍니다 / 이 여행에서

▷ 나는 이 여행에서 당신을 보살필겁니다.

 

"Bye!" / I said / to my mother.

잘가요 / 나는 말했다 / 나의 어머니에게

▷ 나는 나의 어머니에게 "잘가요"라고 말했다.

 

Then a man / checked my bag.

그리고 나서 남자는 / 나의 가방을 검사했다

▷ 그리고 나서 남자는 나의 가방을 검사했다.

 

He put it through / an X-ray machine.

남자는 그것을 넣었다 / X-ray 기계에

▷ 남자는 그것을 X-ray 기계에 넣었다.

 

He could see / what was inside my bag.

그는 볼 수 있다 / 내 가방 안에 무엇이 있는지

▷ 그는 내 가방안에 무엇이 있는지 볼 수 있었다.

 

I was checked too.

나도 검사 받았다.

▷ 나도 검사 받았다.

 

I had to walk through / special gates.

나는 걸어서 지나갔다 / 특별한 문을

▷ 나는 특별한 문을 걸어서 지나갔다.

 

On the plane Kate gave me / a book to draw in / and some pencils.

비행기에서 Kate가 나에게 주었다 / 그릴 수 있는 책 하나를 / 그리고 어떤 연필들을

▷ 비행기에서 Kate가 나에게 그릴 수 있는 책과 어떤 연필들을 주었다.

 

My seat was near / the front of the plane.

내 자리는 주변에 있었다 / 비행기의 앞

▷ 내 자리는 비행기 앞쪽 근처다.

 

The pilots sit / at the front of the plane.

비행사들은 앉았다 / 비행기 앞쪽에

▷ 비행사들은 비행기 앞쪽에 앉았다.

 

They sit in the flight deck / to fly the plane.

그들은 조종실에 앉아 있다 / 비행기를 날리는

▷ 그들은 조종실에 앉아서 비행기를 날리고(조종하고/운전하고) 있다.

 

Kate brought me / some juice and chocolate cake. / Yum!

Kate는 나에게 가져다 줬다 / 어떤 주스와 초콜릿 케이크를 / 맛있다!

▷ Kate는 나에게 어떤 주스와 초콜릿 케이크를 주었다.

 

I love flying / by myself!

나는 날고 있는 것을 사랑한다 / 내 스스로

▷ 나는 내 힘으로 날아가고(비행하고) 있어서 사랑한다.

 

When the plane landed / I went with Kate / to get my bag.

비행기가 땅에 도착했을 때 / 나는 Kate와 갔다 / 내 가방을 가지러

▷ 비행기가 땅에 도착했을 때 나는 Kate와 내 가방을 가지러 갔다.

 

Where's Grandma?

▷ 할머니는 어디에 있나요?

 

There she is!

▷ 저기 그녀가 있어요!

 

발음 연습

I went to visit / my grandma.

I went on a plane / by myself.

★ plane(p 발음)

My mother took me / to the airport.

★ the(모음 앞), airport(p 발음)

 

I met Kate / at the counter.

"Hello," / said Kate.

"I'm going to look / after you / on this trip."

"Bye!" / I said / to my mother.

 

Then a man / checked my bag.

He put it / through an X-ray machine.

through 미국·영국 [θru:]

He could see / what was inside my bag.

I was checked too.

I had to walk / through special gates.

through 미국·영국 [θru:]

 

On the plane / Kate gave me a book to draw in / and some pencils.

★ plane, pencils(p 발음)

My seat was near the front / of the plane.

★ front(f 발음), plane(p 발음)

 

The pilots sit / at the front of the plane.

★ pilots(p 발음), front(f 발음), plane(p 발음)

They sit in the flight deck / to fly the plane.

 

Kate brought me some juice / and chocolate cake. / Yum!

I love flying / by myself!

★ flying(f 발음)

 

When the plane landed / I went with Kate / to get my bag.

★ plane(p 발음)

Where's Grandma?

 

There she is!


'영어 > 영어 연습' 카테고리의 다른 글

2018년 6월 12일 영어 일기  (1) 2018.06.12
2018년 6월 11일 영어 일기  (1) 2018.06.11
2018년 6월 8일 영어 일기  (0) 2018.06.09
2018년 6월 4일 영어 일기  (0) 2018.06.06
2018년 6월 2일 영어 일기  (0) 2018.06.06
댓글
공지사항
최근에 올라온 글
최근에 달린 댓글
Total
Today
Yesterday
링크
«   2024/05   »
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
글 보관함